Miniatiura1

Торжество Непорочного Зачатия Пресвятой Девы Марии, отмечаемое 8 декабря, часто называют новым праздником. Действительно, обязательным для всей Церкви Торжеством оно стало, с точки зрения истории, совсем недавно, в начале XVIII века, а догмат, дающий его полное богословское обоснование, был принят ещё позднее, в 1854 г. Но сам праздник не так молод, как можно было бы думать, хотя и появился гораздо позже таких древних Богородичных праздников, как Успение и Рождество Богородицы, сложившихся ещё в Древней Церкви.

ddmd

Otrdien, 1. decembrī, pēc valdības sēdes ir pieņemti jauni ierobežojumi, kas attiecas arī uz Baznīcām.

Spēkā paliek 2 m distance, roku dezinfekcija, mutes un degunu aizsegi, saskaņā ar jaunajiem ierobežojumiem tie ir jālieto arī garīdzniekiem un kalpotājiem visu dievkalpojuma laiku.

Kārtējā dievkalpojumā tiek nodrošināts, ka tajā vienlaikus atrodas ne vairāk kā 20 % no kopējā iespējamā cilvēku skaita, ko pieļauj apmeklētājiem pieejamā telpu platība un infrastruktūra (vairākas ieejas un izejas no telpām, labierīcības); vienam apmeklētājam ir paredzēti ne mazāk kā 10 m2 no publiski pieejamās telpas.

Apmeklētājiem ir publiski pieejama informācija par maksimāli pieļaujamo personu skaitu, kas vienlaikus var atrasties reliģiskās darbības veikšanas vietā.

Ņemot vērā epidemiologu veiktās izpētes, klātienē nav atļauti grupveida koru mēģinājumi un svētdienas skolas, bet tikai individuāli.

Izmaiņas skar pulcēšanos uz privātiem pasākumiem: kristībām un bērēm. Bērēs var notikt tikai ārpus telpām, piedaloties ne vairāk kā 10 cilvēkiem, bet ne vairāk kā no divām mājsaimniecībām vienlaikus, lietojot mutes un deguna aizsegu. Līdzīgi arī kristībās atļauts pulcēties ne vairāk kā 10 cilvēkiem vienlaikus, bet ne vairāk kā no divām mājsaimniecībām, lietojot mutes un deguna aizsegu. Abos gadījumos neskaitot personas, kas tieši saistītas ar attiecīgās norises nodrošināšanu.

Laulību svētīšana var notikt tikai klātesot tiem, kuri laulājas un diviem pilngadīgiem lieciniekiem, lietojot mutes un deguna aizsegu.

Saskaņā ar valdības pieņemtajiem lēmumiem no 7. decembra brīvdienās un svētku dienās nedrīkst darboties draudžu grāmatu galdi.

Atgādinām, ka reliģiskās darbības veikšanas vietas darbu var uzsākt ne agrāk kā plkst. 6.00 un beigt ne vēlāk kā plkst. 20.00.

Šie ierobežojumi ir saistoši līdz ārkārtējās situācijas beigām.

 

Latvijas Bīskapu konference

 

SvNikolajs2 6. decembris ir svētā Nikolaja diena. Daudzās Eiropas tautu tradīcijās, īpaši Nīderlandē, Beļģijā, Vācijā, kā arī citās Centrāleiropas valstīs, svētais Nikolajs ir bērnu aizbildnis un pazīstams kā slepens dāvanu nesējs nabadzīgiem bērniem. Leģendas, kas apvij viņa būtību, mums arvien stāsta par neaprakstāmo labsirdību, kas plūdusi no šī cilvēka.

Mūsdienās svētā Nikolaja un Ziemassvētku vecīša, kas tiek saukts arī par Santa Klausu, tēls ir saplūdis vai arī Nikolaja vietā tiek piesaukts tikai Ziemassvētku vecītis, kurš bērnus apciemo un apdāvina Ziemassvētku laikā, nevis 6. decembrī, svētā Nikolaja dienā. Lai veicinātu izpratni par svēto Nikolaju, Vācijas katoļu organizācija “Bonifatiuswerk” 2002. gadā uzsāka akciju “No Ziemassvētku vecīša brīva zona”. Akcijas ietvaros tiek uzsvērts, ka svētais Nikolajs bija reāli dzīvojusi personība, kas palīdzējusi nabagiem, īpaši nabadzīgiem bērniem. Savukārt Ziemassvētku vecītis ir 20. gs. pirmajā pusē radīts tēls, kas saistīts ar patērētājsabiedrības ideāliem. Svētais Nikolajs ir tas, kurš iedvesmo arī šodien darīt labus darbus. Ņemot vērā, ka viņš ir bērnu aizbildnis, akcijas ietvaros tiek piedāvātas dažādas preces ar svētā Nikolaja simboliku, bet iegūtie līdzekļi tiek ziedoti iestādēm, kurās aug bez vecākiem palikuši bērni.

Daudziem brīnumiem, Dieva žēlastībām un leģendām apvītais svētā Nikolaja mūžs ir aizsācies 3. gs. Pataras pilsētā, Mazāzijā, mūsdienu Turcijas teritorijā. Nikolaja vecāki bijuši ļoti ievērojami un bagāti, bet vienlaikus arī dievbijīgi cilvēki, kas pēc ilgām lūgšanām, žēlsirdības darbiem un gavēņiem ir sagaidījuši pēcnācēju – svēto Nikolaju. Jau agrā bērnībā ar šo puisēnu notika neparastas lietas - trešdienās un piektdienās viņš pieņēma barību tikai vienu reizi – vakarā, un savā lūgšanā mēdza pateikties Dievam par savu radīšanu. Šos paradumus viņš saglabāja visu mūžu.

rorate resizeНаступает время Адвента, где каждый день является еще одним шагом, приближающим праздник Рождества. И мы часто обращаемся в молитвах к Пресвятой Деве Марии, чтобы Ее заступничество помогло нам подготовиться должным образом.

По традиции в этот период служатся Мессы Пресвятой Богородице, которые называются «Рораты». Название этих Месс связано с Песней на вход (интроитом), которая начинается словами «Rorate coeli desuper…» — «Кропите, небеса, свыше, и облака да проливают правду; да раскроется земля и приносит спасение, и да произрастет вместе правда. Я, Господь, творю это» (Ис 45,8).

Чаще всего «роратние» Мессы совершаются на восходе солнца, ведь ожидание восхода небесного светила символизирует ожидание пришествия Христа, Солнца Истины, рассеявшего тьму. Именно поэтому Рораты часто предваряет процессия со свечами, во главе которой идут дети с самодельными фонариками. Богослужение начинается в полутьме и лишь во время гимна «Слава в вышних Богу» в церкви включают свет.

Еще одной из отличительных черт роратних Месс является особая свеча, стоящая у алтаря и символизирующая Пресвятую Деву Марию, которая как утренняя заря возвестила восход Солнца Правды — Иисуса Христа.

Некогда Адвент был временем активной деятельности различных церковных братств. При храмах существовали братства роратистов, которые украшали литургию пением и музыкой, таким образом привлекая людей в храмы и способствуя распространению обычая служения Роратних Месс. Также братства роратистов в XIX веке продавали специальные свечи, собирая деньги на помощь бедным.

В Даугавпилсском католическом приходе Божьей Матери Месса «Рорате» будет совершаеться каждую субботу в 7 часов утра, начиная с первой субботы Адвента (5 декабря) и до Рождества. 

 

gimenesČetrdesmit nevalstisko organizāciju (NVO) pārstāvji ir piesaistījušas ekspertus un apvienojušies kopīgā domnīcā, lai sagatavotu priekšlikumu pilsoņu parakstu vākšanai un tautas nobalsošanai (referendumam) par ģimenes institūta stiprināšanu likumos.

“Satversmes tiesas spriedums par viendzimuma pāra kopdzīves atzīšanu par ģimeni nozīmē to, ka mums visiem ir pienācis laiks apvienoties un kopīgiem spēkiem vērsties pie Latvijas tautas ar jautājumu: “Kādas ir mūsu pamatvērtības? Ko mēs uzskatām par ģimeni un par bērna vecākiem? Vai mēs kopā piekrītam tam, ka vairs nav starpības starp māti un tēvu un ir pilnīgi vienalga, pie kāda dzimuma katrs no viņiem pieder?”” uzsver uzņēmēja un juriste, fonda “Moral Revolution” pārstāve Natālija Magazeina.

“Mēs gatavojam iniciatīvas saturu un konsultējamies ar vairāku jomu speciālistiem, lai kopīgiem spēkiem likumos nostiprinātu ģimenes institūtu. Mēs zinām, ka Latvijas iedzīvotāju vairākums ir šokēti par šo pēdējā laika uzbrukumu Satversmei, dabiskajām tiesībām un veselajam saprātam, un noteikti vēlas paust savu gribu šajā jautājumā. Mēs vāksim parakstus, un lai tauta izmanto savas Satversmes 2.pantā paredzētās konstitucionālās tiesības uz suverēnās varas īstenošanu. Mēs nosargāsim to, kas mums ir dārgs,” atzīst finanšu un biznesa vadības konsultants, biedrības “Asociācija Ģimene” pārstāvis Edvīns Ločmelis.