3333ЦЕРКОВНОЕ ОБЪЕДИНИЕ СОЦИАЛЬНЫХ АНИМАТОРОВ приглашает Тебя на духовные реколлекции «По великой милости Твоей». 28.02.2020 в 17.15 состоится седьмая реколлекция «Надо стать свободным человеком» в Гривском приходе Святой Девы Марии, по адресу улица Базницас 28 (Baznīcas iela 28 ).

Контактное лицо:
о.Вячеслав, м.т. 226310861;
Виктор, м.т. 29532316

Audienz 19 02 2020 На традиционной общей аудиенции, прошедшей в среду 19 февраля в Зале Павла VI, Папа Франциск прокомментировал третью заповедь блаженства: «Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю» (Мф 5,5).

Прежде всего, Святейший Отец отметил, что греческое слово, переведенное как «кроткий», имеет широкий спектр значений: добродушный, нежный, тихий, вежливый, ненасильственный… Данное качество проявляется и становится актуальным главным образом в ходе конфликтов: «Каждый может казаться добродушным, если всё спокойно, но как он будет реагировать, если окажется “под давлением”, если станет жертвой нападения, оскорбления, покушения?», – задался вопросом Понтифик. Кротость была характерной чертой Иисуса. Апостол Павел упоминал о Христовых «кротости и снисхождении» (2 Кор 10,1), а апостол Петр указал, что Христос, «будучи злословим, не злословил взаимно; страдая, не угрожал, но предавал то Судии Праведному» (1 Петр 2,23).

celibatsKatoliskās Baznīcas Katehisms, runājot par šo jautājumu uzsver: „Visi latīņu Baznīcas ordinētie kalpotāji, izņemot pastāvīgos diakonus, parasti tiek izvēlēti no vīriešu vidus, kas ir neprecēti un kas vēlas saglabāt celibātu "debesu valstības dēļ" ( Mt 19, 12). Aicināti sevi nedalīti veltīt Kungam un Viņa lietām, viņi sevi pilnībā atdod Dievam un cilvēkiem. Celibāts ir šīs jaunās dzīves zīme, kurai kalpot Baznīcas kalpotājs tiek konsekrēts; celibāts, pieņemts ar priecīgu sirdi, spilgtā veidā sludina Dieva valstību. Austrumu Baznīcās kopš daudziem gadsimtiem pastāvējusi cita kārtība: bīskaps tiek vienmēr izvēlēts no neprecēto vīriešu vidus, taču par diakoniem un priesteriem var tikt ordinēti arī precēti vīrieši. Šī prakse jau izsenis tiek uzskatīta par likumīgu; šie priesteri pilda auglīgu kalpojumu savās kopienās. Starp citu, priesteru celibāts Austrumu Baznīcās ir lielā godā, un daudzi priesteri to brīvi izvēlas debesu valstības dēļ. Taču kā Austrumos, tā Rietumos tas, kurš saņēmis Ordinācijas sakramentu, vairs nevar noslēgt laulību.” (KBK 1579-1580)

2602 400Starp tikumiem, kas veido kristīgās dzīves pamatus, ir tikumi, kas piešķir cilvēka dzīvei un darbībai būtisku ievirzi. Tā kā šīs ievirzes mērķis ir Dievs, šos tikumus sauc par kardinālajiem jeb teologālajiem, un tie ir: ticība, cerība un mīlestība. Ticība un mīlestība, kā to teicis sv. Ignācijs no Antiohijas, ir “Dzīves pamats un piepildījums: ticība ir pamats, bet mīlestība piepildījums. Abu divu apvienojums ir pats Dievs. Visi citi tikumi izriet no šiem diviem” (Ef,13).

Ticība – dzīves pamats

Iesāksim ar šo tikumu. Kā mēs varētu definēt ticības tikumu? Ticēt nozīmē atzīt par patiesu to, par ko liecina kāda cita autoritāte. Ticība ir paļaušanās uz cita autoritāti. Viss, kas ietilpst ticības saturā, balstās uz autoritāti. “Ticība ir Dieva radīts ceļš uz patiesību, kas ir pats Dievs. Ticēt nozīmē arī ar visu sirdi, prātu un emocionālo spēku iesaistīties paļāvības pilnās attiecībās ar Dievu.” (Youcat, Nr. 307). Ticība kā ieliets tikums, kā Dieva dāvana ir sastopams jau kristītiem bērniem. Tātad ticība ir spēja pieņemt informāciju, uzticoties otrai personai. Tā ir realitāte, kurā mēs nepārtraukti dzīvojam. Arī pestīšanas iegūšanai ir pilnīgi nepieciešams ticības tikums.