Alfonss Liguri1.augustā Baznīca atzīmē svētā Alfonsa Marijas Liguri dienu. Viņam bija veltīta arī pāvesta katehēze. Tiekoties ar svētceļniekiem trešdienas vispārējā audiencē, Benedikts XVI atgādināja, ka Alfonss Liguri ir viens no Baznīcas doktoriem, Svētā Pestītāja kongregācijas dibinātājs, morālteologu un biktstēvu debesīgais aizbildnis.

Viņš ir viens no iemīļotākajiem XVIII gadsimta svētajiem, kurš savu popularitāti izpelnījās ar vienkāršo dzīvesveidu un ar savu mācību par Grēksūdzes sakramentu. Lielā pacēluma laikā, ko ietekmēja jansenisma kustība, Liguri ieteica biktstēviem administrēt šo sakramentu kā priecīgu apskaušanos ar Dievu Tēvu, kas savā bezgalīgajā žēlsirdībā nepagurst pieņemt ikvienu savu bērnu, kas ir nožēlojis grēkus.

1759.gadā Alfonss Liguri uzrakstīja traktātu „Lūgšanas lielais spēks”, ko viņš pats uzskatīja par vispraktiskāko no saviem rakstiem. Lūgšanu viņš apraksta kā „vajadzīgu un drošu līdzekli, lai saņemtu pestīšanu un visas žēlastības, kuras mums ir nepieciešamas, lai to iegūtu”. Pāvests norādīja, ka šai frāzē sintētiskā veidā izteikta svētā Alfonsa izpratne par lūgšanu. Benedikts XVI paskaidroja: „Sakot, ka lūgšana ir līdzeklis, viņš atgādina par mērķi, kas cilvēkam ir jāsasniedz. Dievs mūs ir radījis mīlestībā, lai varētu dāvāt mums dzīvi pilnībā, taču grēka dēļ šis mērķis ir attālinājies, tāpēc tikai Dieva žēlastība var darīt to pieejamu.”

cq5Sveice gvarde

Jau vairāk nekā 500 gadus pāvestam kalpo Šveices gvarde. Karavīru uzdevums ir rūpēties par Svētā tēva, viņa līdzstrādnieku un Vatikāna ciemiņu drošību, kā arī veikt goda sardzes. Taču ko gvardi dara brīvajā laikā?

Tūristi un svētceļnieki, kuri ierodas Romā, Svētā Pētera laukumā, nevar nepamanīt šos krāšņajos tērpos ģērbušos puišus, kas stāv pie ieejām Vatikānā. Viņi visi ir Šveices pilsoņi, katoļticīgi, beiguši Šveices armijas jaunkareivju skolu. Viņu minimālais dienesta ilgums Vatikānā ir 25 mēneši.

DzokovicsJa mums būtu jāsastāda saraksts, kuru sportistu dāsnums nav izmērāms, tad Novaka Džokoviča vārds noteikti tajā būtu.

Trīsdesmit divu gadu vecā serbu tenisa zvaigzne Novaks Džokovičs 14. jūlijā vinnēja savu piekto Vimbldonas tenisa turnīra kausu un sešpadsmito Grand Slam turnīra uzvaru, uzveicot Rodžeru Federeru iespaidīgā mačā - vēl tikai 3 minūtes un mačs būtu ildzis precīzi piecas stundas (ilgākais fināls Vimbldonas vēsturē).

Droši var apgalvot, ka šis vīrs, kurš dominē pasaules tenisa elitē jau tik ilgi, bija spējis atrast nepieciešamo enerģiju savai pēdējai spalvai pie cepures, pateicoties regulārai Bībeles lasīšanai.

“Vispirms esmu ortodoksāls kristietis, un tikai pēc tam sportists.”

Pasaules pirmais tenisists ir kristietis, un viņš nekautrējas to pateikt publiski. Nav nekas neparasts, redzot Novaku Džokoviču piesaucot Kristu kādas tikšanās laikā vai valkājot krustiņu kaklā, tādā veidā liecinot par savu ticību. Pie reliģiskās pārliecības viņš nonāca vēl pirms visiem 68, tai skaitā 12 Grand Slam turnīru, uzvarētāja tituliem, iegūtiem kopš karjeras sākuma.

“Šis ir vissvarīgākais tituls manā dzīvē, tāpēc ka vispirmām kārtām esmu ortodoksāls kristietis un tikai tad – sportists,” viņš sacīja 2011. gada aprīlī, kad saņēma pirmās pakāpes Sv. Savas ordeni no Serbijas Pareizticīgās Baznīcas patriarha Ireneja rokām, un tas viņam tika piešķirts sevišķā kārtā par sniegto finansiālu atbalstu reliģisko ēku renovācijām un remontiem viņa dzimtajā Serbijā.

bazilika1

Šodien jutu, ka ir jāraksta. Jau agrāk, savā blogā, biju rakstījis, ka arī mums, Latvijā, ir jārēķinās, ka ar katru gadu pieaugs spriedze un nepatika pret Katoļu Baznīcu, kas lēnām pāraugs naida runā, slēptā vai publiskā izsmiešanā, zaimošanā un izolācijā. Ļoti ceru, ka līdz fiziskām vajāšanām nenonāksim. Jau šobrīd daudzās "Rietumu valstīs" tiek demolētas, aizdedzinātas un apķēpātas baznīcas, notiek fiziski uzbrukumi garīdzniekiem un klostermāsām.

Laiks, kad varējām runāt par Baznīcu, kura ir triumfējoša, uzvaroša un dažādās tautās klātesoša ir beidzies, vai arī lēnām beidzas. Mums, kristiešiem, katoļiem, nākotnē ir jārēķinās, ka skaitliski kļūsim mazāki, būs aizvien grūtāk publiski apliecināt savu ticību, tiksim diskriminēti un izolēti. Lēnām atgriežas padomju laiki arī Latvijā. Nesenie uzbrukumi no Valsts Ieņēmuma Dienesta puses to tikai apliecina. Pat drūmajos komunistu laikos čekisti neuzdrošinājās iebrukt dievnamā, brutāli likt pārtraukt Svēto Misi, ieslodzīt kardinālu uz dažām stundām istabā, u.t.t. Protams, tas viss tiek darīts, lai mūs iebiedētu un šāda reakcija sekoja pēc tam, kad Latvijas bīskapi, pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, skaidri pauda savu nostāju, saistībā ar morāles, ētikas un tikumības jautājumiem.

imgp9089F0F524F2 C61E 47A6 B04A 29EC392EC27F

2019.gada 04. augustā plkst. 12.00 Daugavpils Dievmātes Romas katoļu draudzē notiks Rēzeknes-Aglonas diecēzes bīskapa Jāna Buļa vizitācija. Vizitācijas laikā bīskaps Jānis Bulis noturēs Sv. Misi un piešķirs Iestiprināšanas sakramentu.

Aicinam visus Daugavpils ticīgos būt klāt bīskapa vizitācijā, lai saņemtu Dieva žēlastību!

24 lpp Rudz bazn 10

Kopā ar Kristību un Euharistiju Iestiprināšanas sakraments veido kristīgās iniciācijas sakramentu vienību. (…) Iestiprināšanas sakramenta saņemšana ir nepieciešama, lai Kristības žēlastība sasniegtu savu pilnību. Kristītie ar Iestiprināšanas sakramentu ir pilnīgāk saistīti ar Baznīcu, viņi tiek bagātināti ar īpašu Svētā Gara spēku, un tādēļ no viņiem, kā no īstiem Kristus lieciniekiem, tiek stingrāk prasīts izplatīt un aizstāvēt savu ticību ar vārdiem un darbiem.

Kā to pauž pati liturģiskā svinēšana, Iestiprināšanas sakramenta rezultāts ir īpaša Svētā Gara dāvāšana, kā tas notika ar apustuļiem Vasarsvētku dienā.

Autres ru A4 15 fiecht austria

Маленькая деревня Св. Георгенберг-Фихт в долине реки Инн знаменита тем, что в 1310 году здесь произошло евхаристическое чудо. Во время Мессы священник усомнился в истинном присутствии Иисуса в Святых Дарах. После освящения Вино превратилось в Кровь, закипело и излилось из чаши. В 1480 году, 170 лет спустя, Святая Кровь, по словам летописца того времени, «все еще оставалась свежей, словно только что вышедшей из раны». Она хранится до сего дня в особом ковчеге, который находится в монастыре св. Георгенберга.

У алтаря в приделе монастырской церкви имеется табличка с такой надписью: «В 1310 году, при аббате Руперте, священник служил Мессу в церкви святого мученика Георга и святого апостола Иакова. После освящения Вина он впал в сомнение, воистину ли Кровь Христова пребывает под видом Вина. Внезапно Вино превратилось в красную Кровь, которая закипела и излилась из чаши. Аббат и монахи из церковного хора, а также многочисленные паломники приблизились к алтарю и засвидетельствовали чудо. Священник, пребывая в ужасе, не мог выпить всю Святую Кровь, и поэтому аббат поместил остатки в сосуд в дарохранительнице главного алтаря, а рядом положил ткань, которой была вытерта чаша. Когда разошлась новость о чудесном событии, стало множиться число паломников, желающих поклониться Святой Крови. Их число было так велико, что в 1472 году епископ Георг фон Бриксен послал Вильтенского аббата Йоханнеса Леша и священников Зигмунда Таура и Каспара Абзама для изучения этого дела. В результате исследования поклонение Святой Крови было одобрено и чудо было объявлено истинным. В числе поклонявшихся чуду были такие духовные лица, как Жан, епископ Тристе; Георг, епископ Бриксена; Руперт, архиепископ Кельна и герцог Баварии; Фредерик, епископ Химзе».

Вторая табличка овествует, как чудесная Кровь помогла сохранить католическую веру во время протестантского раскола: «Когда в 1593 году учение Лютера распространилось в Тироле, монахи св. Георгенберга были призваны для повсеместной проповеди. Аббат Михаэль Гайссер, с большим успехом проповедуя при стечении народа в приходской церкви в Шваце, напомнил о чуде с Кровью в доказательство истинного присутствия Иисуса Христа в Пресвятом Таинстве. Его аргументы были столь убедительны, что оппонентам пришлось удалиться. Эта победа против ложного учения была принята верующими как особая благодать, которую Господь даровал Своим верным, поклоняющимся Святейшей Крови».

 

Источник: www.therealpresence.org

Griva

Iziešana no Grīvas sv. Jaunavas Marijas baznīcas 12. augustā pēc svētceļnieku Svētās Mises, kura sāksies plkst. 7.30. Ieiešana Aglonā 13. augustā.

Maršruts: Grīva – Višķi (30 km) – Aglona (20 km).

Svētceļojuma tēma “Cerība”.

Grupas sapulce 4. augustā plkst. 12.20 pēc Svētās Mises.

Informācija : 28794594 (Vladimirs)

 

Pārpublicēts no www.katolis.lv

Jēkaba gliemežvāks – svētceļnieku zīme

Jekaba gliemezvaksPēdējos 30 gados pārsteidzošu renesansi Eiropā piedzīvo svētceļnieku kustība. Turaidas muzejrezervāta ekspozīcijā Turaida Rīgas arhibīskapijas sastāvā 13.–16. gs. apskatāmas vairākas arheoloģiskas senlietas, kas saista mūsu zemi ar šo gadu simtiem ilgo tradīciju. Jēkaba gliemežvāks atgādina par ceļu, kura galamērķis ir Svētā Jēkaba katedrāle Santjago de Kompostelā Spānijā, bet svētceļnieka krusts ar Santo Volto (Svētā Vaiga) simbolu ir liecība no Lukas katedrāles Itālijā.

Jēkaba ceļa gājēji

Svētceļojums cilvēkam dod garīgu stiprinājumu un padara dzīvi vieglāku. To izjūt tūkstošiem cilvēku, kas, reliģisku vai filozofisku motīvu vadīti, apmeklē svētās vietas un mēro simtiem kilometru pa īpašiem ceļiem. Jēkaba ceļa vēsture Galīcijā iesniedzas senā pagātnē, bet mūsdienu ceļš atjaunots, sākot ar 20. gadsimta 80. gadiem, uzsverot tā kultūrvēsturisko vērtību. To atbalsta Eiropas Komisija, kura līdz ar Vācu Jēkaba biedrību, Itālijas Kompanellas studiju centru, Šveices vēsturisko ceļu pētniekiem un daudzām citām organizācijām veicina informācijas un kultūras apmaiņu, zinātniskas diskusijas par svētceļojumiem un Jēkaba kultu, sekmē palīdzību ceļotājiem. Pēc svētceļnieku kustības uzplaukuma vēsturiski pamatotais kultūras ceļš Spānijā (1993) un četri svētceļnieku ceļi Francijā (1998) ir iekļauti UNESCO pasaules kultūras mantojumā. Vēsturiskie ceļi tiek iezīmēti arī citviet Eiropā – Vācijā, Šveicē, Austrijā, Dānijā, Čehijā, Polijā. Tā kā 1985. gadā spāņu Galīcijas Jēkaba ceļa nosaukums tika patentēts, citviet svētceļnieku maršruti drīkst saukties Jēkaba svētceļnieku ceļi.

SITNIEKS

Ar skumjām paziņojam, ka šī gada 19. jūlijā Daugavpilī agri no rīta devies mūžībā tēvs Jāzeps Sitnieks MIC, mariāņu kongregācijas loceklis un Daugavpils Jēzus Sirds draudzes priesteris.

Tēvs Jāzeps Sitnieks dzimis 1937.g. 11 februārī Rimšānos, Krāslavas novadā. Pēc skolas beigšanas dienēja armijā, vēlāk studēja Mākslas akadēmijā un strādāja par māksliniecisko redaktoru Rīgas kinostudijā un izdevniecībā „Zvaigzne”.

Iepazinies ar tēvu Viktoru Pentjušu MIC, jau brieduma gados atklāja sevī aicinājumu uz priesterību un klostera dzīvi. Pirmos klostera svētsolījumus salika 1988. gadā, bet mūža solījumus deva 1991.gadā. Tajā pat laikā beidza studijas Rīgas Garīgajā seminārā un tika ordinēts par priesteri 1993.g. 13. jūnijā.

Kā prāvests kalpoja Jūrmalas draudzēs un Viļānu draudzē, pildīja klostera priekšnieka un mariāņu kongregācijas Latvijas vikariāta priekšnieka pienākumus. Svarīgs kalpojums bija 2010.-2013. gadā, kad viņš tika nominēts par Rīgas Garīgā semināra garīgo tēvu. Pēdējus gadus kalpoja Daugavpils Jēzus Sirds draudzē, līdz pēdējai dienai pildot priestera pienākumus.

Atvadīšanas no tēva Jāzepa Sitnieka MIC notiks Viļānu katoļu baznīcā pirmdien, 22.jūlijā, plkst. 11.00, pēc Svētās Mises viņa miesas tiks guldītas tēvu mariāņu kapos pie baznīcas.

Mūžīgo mieru dod viņam, Kungs.

 

Parpublicēts no www.katolis.lv